Saturday, August 21, 2010

Doaku Untukmu

Ishak dan Yusuf adalah bersahabat karib dan tinggal berjiran.. kedua2nya hidup miskin tapi dorang penah putus asa berusaha dan berdoa..
Ishak: 'apa doamu arini?'
Yusuf: 'aku pinta semoga esok dimurahkan rezeki sebab perbelanjaan bulan ni terlebih dari biasa..doa kau?' Ishak cuma senyum tanpa kata.
keesokan harinya Yusuf memberitahu Ishak berita gembira. 'Alhamdulillah doaku dimakbulkan Allah. majikanku beri bonus arini..'
Ishak: 'Alhamdulillah.. arini kau akan berdoa ape pula?
Yusuf: 'aku berdoa moga isteriku selamat bersalin.'
selepas berdoa, Yusuf: 'kau pula berdoa ape arini?' Ishak senyum masih tiada jawapan.

beberapa ari kemudian Yusuf berjumpa Ishak, 'syukur isteriku selamat bersalin malam tadi. nampaknya doaku termakbul, Ishak..'
Ishak: 'Tahniah, Yusuf..' 'aku berdoa juga supaya anakku selamat..anakku sakit.'
Yusuf: 'InsyaAllah.. kau doalah kuat2 sikit.'
beberapa ari kemudian, Yusuf: 'bagaimana dengan anakmu, Ishak?'
Ishak: 'sama juga, xde pape perubahan pun..'
Yusuf: 'doa banyak lagi Ishak. aku xsangka doaku sangat makbul. tapi kau..'
Ishak: 'kenapa dengan aku?'
Yusuf: 'aku lihat doamu tidak mustajab..' Ishak hanya tersenyum..
melihat Ishak tersenyum, Yusuf hairan..
Yusuf: 'doa kau xmakbul tapi kau boleh tersenyum?'
Ishak: 'sebenarnye doaku telah dimakbulkan Allah.. Alhamdulillah..'
Yusuf: 'doa yang mana sebab aku lihat xde perubahan pun pada kau..'
Ishak: 'doaku sejak dulu lagi untukmu, sahabatku.. aku berdoa agar Allah makbulkan setiap apa yang kau doakan kepada-Nya..'

5 comments:

::fadxieza:: said...

best kn dpt kwn cmtu..
:)

Amieynna Amin said...

indahnya andai dpt kwn yg mcm tu..
memberi tanpa meminta balasan..

Kaseh NazLieza said...

sungguh bertuah andai dpt shbt seperti ini..

Anne Boleyn said...

salam..

lamanya dah tak datang blog ni. huhu

best nye klu ade sahabat sejati macam ni.

NadyaBubble said...

bertuahnya :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...