Tuesday, July 8, 2014

Makan- makan @ Belanga Cafe..

Assalamualaikum dan salam Ramadhan buat semua.. Untuk Ramadan ni Nunu nak suggest satu tempat berbuka puasa yang best dekat area Subang.. 

Belanga Cafe, Empire Shopping Gallery.. Cafe ini menghidangkan masakan melayu dan yang istimewanya adalah masakan Kelantan.. Favourite Mr. Hubby tu.. :) 

Nasi kerabu ayam percik, antara signature dishes yang sangat BEST DAN WAJIB cuba.. Okey, siap caps lock lagi kan.. Maknanye memang best la kan.. Portion banyak, ayam die pun besar plus kuah ayam percik yang sememangnya terbaik.. Nyum, nyum..

Nasi goreng selasih.. Sedap dan sangat memenuhi citarasa kami.. Portion pun banyak..

Sago gula melaka.. Okey yang ni sedap.. Teringat masa attend wedding cousin Mr. Hubby ade hidang sago gula melaka macam ni jugak.. Dalam die ade isi kacang hijau..

Sira pisang with ice cream.. My favourite ni, tapi first time makan sira pisang dengan ice cream.. Menarik dan nymmy.. :)

Owh ye.. Bersempena bulan Ramadan ni, Nunu dan family kecik kami ni nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa dan Nunu ingin minta maaf kalau ade tersalah silap kepada semua.. Semoga Ramadan kali ini akan lebih bermakna untuk kite semua.. Amin..

2 comments:

Julia Johari said...

Nunu....omey lah blog u...secomel anak dia hehhehe...sedap yer nunu amam...aummmmmmm

Puan N said...

sukanya dayyan makan kat belanga..pasni blh ajak makan kat sana lagi.. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...