Friday, December 27, 2013

Kebaikan Omega Guard Shaklee

Apa itu Omega Guard Shaklee?

Omega Guard Shaklee mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Apa fungsi DHA?

Antaranya mencegah asma, menghindari migrain&rasa kebas pada anggota badan, meningkatkan daya seksual, mengelak kanser porstat, mengelak kanser payu dara etc.

Apa fungsi EPA?

Antaranya mencegah kanser, mencegah pembekuan darah, mengawal kadar kolestrol yang berlebihan, baik untuk pesakit jantung, menghindari tekanan perasaan, mencegah penyakit darah tinggi.

Kebaikan Omega Guard Shaklee?

Melindungi Jantung Anda
Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.


Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung

Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.


Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.


Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*

-sumber oleh Shaklee Malaysia.



Siapa yang patut consume Omega Guard Shaklee ini?



1- IBU HAMIL

Omega Guard mengurangkan risiko kelahiran pramatang dan membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin. Mengurangkan risiko masalah pelupa yang biasa terjadi kepada ibu selepas melahirkan bayi.



2- IBU YANG MENYUSU BAYI

Membantu perkembangan otak bayi dan melengkapkan khasiat dalam sistem imunisasi bayi.



3- KANAK-KANAK

Membantu memperkuatkan lagi sistem imunisasi kanak-kanak yang sememangnya aktif dan terdedah kepada pencemaran persekitan. Mengurangkan risiko batuk, demam ,asma etc.



4- MEREKA YANG INGIN KURUS

Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guara akan meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan membuatkan rasa kenyang korang lebih lama.



5- MEREKA YANG MENGHIDAP KOLESTROL TINGGI

Mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL


6- MEREKA YANG TERKENA STROK

Selain itu, Omega Guard juga sesuai untuk mengurangkan masalah kemurungan, mengurankan tekanan emosi, membantu mengurangkan masalah hyperactive kanak-kanak, mencegah insomnia etc.



Satu sajian Omega Guard Shaklee membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yangg diperlukan oleh sistem badan seperti EPA dan DHA, membuktikan bahawa Omega Guard keluaran Shaklee ini mengandungi EPA & DHA yang lebih berbanding dengan jenama lain di pasaran.

Omega Guard Shaklee adalah ultrapure dan diproses dengan 3 peringkat penyulingan secara semulajadi dan memberi manfaat asid lemak dan pada masa yang sama mengeluarkan sebatian yang berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdalam dalam ikan laut dalam. FYI, Omega Guard dibuat daripada ikan dan bukannya hati ikan yang boleh mengeluarkan toksik.

Sebarang pertanyaan dan memerlukan khidmat konsultasi atau untuk pesanan produk, boleh hubungi saya melalui email di ask.cutiepie@gmail.com atau sms/whatsapp saya di 017-2109382.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...